Promotii

Categorii

Articole noi


Apel de urgenta

Cancerul de san



Indiferent dacă aveÅ£i sau nu au un istoric familial de cancer de sân, riscul de a dezvolta boala poate fi redus considerabil daca  faceti în mod regulat exercitii fizice, păstraÅ£i greutatea corpului cât mai aproape posibil de ideal pentru înălÅ£imea si vârsta dv. ÅŸi consumati mai puÅ£in alcool, spun cercetatorii de la Universitatea din Rochester Medical Center, New York, Statele Unite ale Americii, care au efectuat un studiu in care au implicat peste 85.000 de femei aflate în postmenopauză. Studiul a fost publicat în peer-reviewed Medical Journal Breast Cancer Research

SURSA

Comentarii

Scris de teodora

nu beau,nu fumez,nu am avut in familia mea nici o persoana care sa aiba cancer,nu am luat anticonceptionale,nu am facut nici un avort ,fac miscare zilnic pe jos sau cu bicicleta, consum multe lichide - apa plata si ceaiuri şi totusi am facut cancer la san care ar fii cauza apariţiei cancerului?

Raspuns:

semnele apariţiei cancerului mamar:



  • Un nodul la nivelul sânului sau axilei apărut de curând;â

  • Modificarea mărimii sau formei sânului;

  • Modificarea pielii de pe sâni, cum ar fi o cută sau o pată;

  • Scurgeri sau sângerări la nivelul mamelonului care apar la strângerea acestuia;

  • Modificări ale mamelonului, cum ar fi retracÅ£ia sau inversia;

  • Cruste la nivelul mamelonului;

  • Modificări de culoare sau textură a pielii de pe sân, sau o culoare mai închisă în jurul mamelonului;

  • Un nodul la nivelul sânilor, la bărbaÅ£i.


 


Factori de risc apariţie cancer mamar



  • Riscul de îmbolnăvire de cancer mamar creÅŸte, odată cu vârsta: această boală este rară la femeile mai tinere de 35 de ani; toate femeile de 40 ÅŸi peste 40 de ani au risc pentru cancer mamar; cele mai multe cazuri apar la femeile de peste 60 de ani;

  • Cancerul mamar este mai frecvent la femeile albe faţă de cele negre, hispanice sau asiatice;

  • Antecedente personale de cancer mamar – Femeile care au avut cancer mamar la unul dintre sâni are un risc crescut de a dezvolta un al doilea sau un nou cancer. Cancerul mamar poate recidiva la nivelul aceluiaÅŸi sân, în celălalt sân sau în alte zone ale organismului cum ar fi: plămânii, ficatul, creierul sau oasele.

  • Istoricul familial – Riscul unei femei pentru cancer mamar este crescut dacă mama, sora, fiica, sau două sau mai multe rude apropiate(cum ar fi veriÅŸorii) au antecedente de cancer mamar, în special dacă au fost diagnosticate înaintea vârstei de 50 de ani. Femeile care moÅŸtenesc anumite mutaÅ£ii genetice la nivelul genelor BRCA 1 ÅŸi BRCA2 au un risc mult mai mare de a face cancer mamar. Rudele pacienÅ£ilor cu cancer mamar, care poartă aceste modificări au risc mai mare de a dezvolta cancer mamar, de colon sau ovarian. Cu toate acestea, cele mai multe femei care au o istorie familială de cancer mamar, nu au aceste modificări la nivelul genelor.


Alţi factori care cresc riscul apariţiei cancerului mamar:


  • Radioterapia – Femeile ai căror sâni au fost expuÅŸi la vârste tinere la cantităţi semnificative de radiaÅ£ii la nivelul sânilor, prezintă un risc crescut pentru cancer mamar. Studiile arată că, cu cât femeia este mai tânără când face radioterapie, cu atât riscul de cancer mamar este mai crescut.

  • Vârsta înaintată la naÅŸterea primului copil – Femeile care nasc primul copil după vârsta de 30 de ani prezintă un risc mai crescut de a face cancer mamar, faţă de cele care au primul copil înainte de 30 de ani.

  • Hormonii – Studiile de specialitate sugerează terapia de substituÅ£ie hormonală făcută mai mult de patru ani, creÅŸte riscul de cancer mamar. Riscul creÅŸte în timpul terapiei ÅŸi îÅŸi revine la normal după ce terapia este întreruptă;

  • Vârsta primei menstruaÅ£ii mai mică de 12 ani ÅŸi debutul menopauzei după vârsta de 55 de ani cresc riscul de cancer mamar.

  • Dieta ÅŸi stilul de viaţă – CreÅŸterea în greutate după menopauză, în special după menopauza naturală sau după vârsta de 60 de ani, poate creÅŸte riscul de cancer mamar. Studiile au arătat că femeile care au o dietă bogată în grăsimi sunt mai susceptibile de a face cancer mamar faţă de cele cu o dietă săracă în grăsimi. Consumul de băuturi alcoolice creÅŸte uÅŸor riscul pentru cancer mamar.


sursa


Lasa un Comentariu


Cosul este gol.
Cauta in aceasta pagina

PRIMA TA COMANDA? Iti vom explica tot ce este necesar sa cunosti


Oferte speciale


Ai cautat un produs si nu l-ai gasit in magazin? Trimite-ne un mesaj


Contactati-ne telefonic


Contul meu

Facebook

Articole noi

Informatii utile

Producatori

  • 2 EPROD
  • ABEMAR
  • ABOCA
  • ACETO
  • ACORELLE

Newsletter

    E-mail:

NOU!!! Reparatii calculatoare

VERIFICA AICI DACA PRODUSUL ALES ESTE NOTIFICAT DE INSTITUTUL DE BIORESURSE ALIMENTARE